نشــریــه

وبلاگ اجتماعی- مذهبی و تخصصی رسانه

نشــریــه

وبلاگ اجتماعی- مذهبی و تخصصی رسانه

بیداری اسلامی

 

مطالعه بیداری اسلامی و بررسی و تجزیه و تحلیل آن از مدت‌ها پیش در دستور کار قدرت‌هایی قرار گرفته که از آن احساس بیم و هراس داشته‌اند و هم اینان برای فهم و شناساسی بیداری اسلامی و یافتن راه‌های مقابله با این حرکت در تلاش هستند که این پیشرفت و بیداری امت اسلام در جهان را سرکوب و خاموش کنند که بتوانند بر آنها حکومت نمایند .

 

 

 

مقام معظم رهبری:

خیزش­‌ها و اعتراضات مردمی اخیر که جهان عرب را فرا گرفته،‌ باعث ایجاد تحول و تغییراتی در سطح کشورهای منطقه شده است. این اعتراضات در  بعضی از کشورها از جمله لیبی‌، مصر‌ و تونس باعث تغییر ساختار قدرت و برکناری حکام شده  و در بحرین و یمن نیز پایه‌های حکومت را سست گردانیده است. بی‌شک این حرکت بیداری اسلامی‌، انگیزه‌ها و علل گوناگونی دارد‌ که در به حرکت درآوردن مردم موفق بوده است و ما در این مقاله به آن علل به صورت مختصر می­‌پردازیم.

هر انقلابی در مسیر خود با چالش­‌هایی مواجه است‌ که اگر به آنها پرداخته نشود و مغفول بماند‌ می­‌تواند مانعی بر سر راه انقلاب باشد و حتی آن را از مسیر درست خود منحرف کند‌. پس شناخت چالش­‌ها و راه‌های برون رفت از آن می­‌تواند‌ خیلی مفید باشد. مقام معظم رهبری با روشنگری و دقت خود‌ بارها توطئه‌ی دشمنان را نقش بر آب کردند. ایشان با پیگیری دقیق حوادث و اتفاقاتی که در جهان اسلام رخ می­‌دهد‌، سخنان و راهکارهایی را به مردم بیان فرمودند که قطعاً می­‌تواند راه­گشای آنان در ادامه‌ی مسیر باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد