ساختارها و قالب های موثر یا شنونده پسند
تنظیم کننده : کیوان الوندی
1- PSA
2-مستند
3- فیچر(feature)
4- مینی فیچر
لطفا به ادامه مطلب توجه فرمایید
آگهی های خدمت عمومی چیست؟
آگهیهای خدمت عمومی پیامهای کوتاهی هستند که بدون پرداخت هزینه به ترویج برنامهها، فعالیت و یا خدمات عمومی میپردازند که درجهت منافع عمومی است.
چگونه یک psa تولید کنیم؟
الف) پیش از تولید
1- مطمئن باشید که قادر به تولید هستید.
2- در مورد ایده خود و نحوه اثر گذاری آن به اطمینان برسیدو تا از خوب بودن آن مطمئن نشدید دست به کار نشوید.
3-از تجربه کسانی که آگهی بازرگانی تولید می کنند بهره بگیرید.
ب) مرحله تولید:
گوینده خوب پیدا کنید این امر حیاتی نیست اما مفید است .مهم این است که گوینده شما دارای شرایط مشابه مخاطبان هدف باشد .پس در انتخاب افراد فقط گروه هدف خود را در نظر داشته باشید
در رادیو عموما شنوندگان به کار دیگری مثل رانندگی ، مطالعه، کار، و... مشغولند با توجه به این موضوع مخاطبان را شکار کنید و آن ها را نگهدارید.
با جملات کوتاه شروع کنیدو توجه شنونده را جلب کنید سپس از جملات ملموس استفاده کنید مانند: "قلب شما می تواند یک بمب ساعتی باشد.آیا یک یا هر دوی والدین شما بیماری قلبی دارند؟ اگر چنین است شانس ابتلای شما به بیماری قلبی بالاست.از قلب خود محافظت کنید."
آگهیهای خدمت عمومی پیامهای کوتاهی هستند که بدون پرداخت هزینه به ترویج برنامهها، فعالیت و یا خدمات عمومی میپردازند که درجهت منافع عمومی است.
آگهی هایی خدمات عمومی در اشکال صوتی
و تصویری تهیه
می شوندو تولید آن ها می تواند بسیار ساده
و با کمک یک گوینده یا بازیگر باشدکه با موسیقی و افکت ترکیب شده و خط داستانی
تاثیرگذاررابوجودمیآورند.
در چه مواقعی PSA می سازیم:
وقتی که می خواهیم اطلاعیه ای خاص را بیان کنیم
وقتی که می خواهیم مسئله ای را روشن و در ک آن را آسان کنیم
وقتی که می خواهیم در یک اقدام خاص مشارکت کنیم
وقتی که می خواهیم در یک همگرایی رسانه ای مشارکت کنیم
و..........
به طور کلی وقتی که می خواهیم در موضوعی که برای عامه مردم مفید است آموزش بدهیم یا مشارکت ایجاد کنیم
برای ساخت به چه نکاتی باید توجه
کنیم؟
هدف چیست؟
مخاطبان چه کسانی هستند؟
محتوای مناسب مخاطب هدف چیست؟
چه امکانات رسانه ای و منطقه ای برای ساخت این آنونس در
دست است؟
بهترین زمان برای پخش آن چه وقت است؟
فرمت و مدت مورد نظر
شما چیست؟
درک ویژگی مخاطب هدف، سیاست های رسانه ای و هدف از اولویت هاست
سیگار، اولین عامل مرگ و میر در جهان
از مصرف سیگار به عنوان اولین علت قابل پیشگیری مرگ و میر نام برده میشود و تعداد مرگهای ناشی از سیگار طبق برآورد سازمان جهانی بهداشت در سال گذشته 4 میلیون نفر گزارش شده است. براساس این گزارش در حال حاضر هر 8 ثانیه یک مرگ به دلیل کشیدن سیگار رخ میدهد که طی 20 سال آینده این رقم به هر 3 ثانیه یک مرگ خواهد رسید. همچنین سیگار عامل 5/12درصد کل مرگها و 30درصد مرگهای ناشی از سرطان است.
همچنین 90درصد موارد سرطان ریه و 40درصد موارد دیگر سرطانها و نیز 50درصد بیماریهای قلبی و 75درصد بیماریهای ریوی ناشی از استعمال دخانیات است. 20درصد مرگ آقایان و 4درصد مرگ خانمها براثر کشیدن سیگار بوده و بیش از نصف این مرگها در سنین 35 تا 70سالگی اتفاق افتاده است.
ادامه دارد . . .
با سلام
انصافا برام جالب بود
تبریک میگم و آرزوی موفقیت دارم
داداش احمد