نشــریــه

وبلاگ اجتماعی- مذهبی و تخصصی رسانه

نشــریــه

وبلاگ اجتماعی- مذهبی و تخصصی رسانه

تاکید قاطع چین بر حمایت از سوریه


به نقل از روزنامه چاینا دیلی، چین دوباره بر مخالفت خود با استفاده از نیروی نظامی در سوریه مخالفت کرد و از کشورهای غربی خواست به جای سرزنش دیگر کشورها سیاست‌ها و انگیزه‌های خود را مورد بازنگری قرار دهند.


"وانگ کجیان" معاون دپارتمان غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت خارجه چین گفت: چین به حمایت خود از راه حل مسالمت آمیز و سیاسی در سوریه ادامه می‌دهد و همچنان با مداخله خارجی مخالف است.
 
وی تصریح کرد: ما نباید به راحتی پنجره راه حل سیاسی بحران سوریه را ببندیم و اجازه دهیم که مداخله نظامی صورت بگیرد.

وی گفت: آتش بس فوری باید اولویت حل این مساله برای هر دوطرف باشد.

وانگ افزود: چین از هر راه حلی که در آن به منافع مردم سوریه احترام بگذارد حمایت می‌کند و خواسته کشورهای عربی و اتحادیه عرب برای حل هرچه سریعتر بحران سوریه را درک می‌کند.

وی از دولت سوریه هم خواست که به خواست مردم کشورش پاسخ دهد و تاکید کرد که آینده و هدف سوریه باید به وسیله مردم سوریه و به صورت مستقل تعیین و مشخص شود.

روز جمعه چین و روسیه به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل که توسط عربستان و با حمایت غرب تنظیم و ارائه شده بود رای منفی دادند.

بعضی از کشورها از مواضع چین و روسیه در مجمع عمومی انتقاد کردند.

وانگ در این زمینه گفت: کشورهایی که از مواضع چین در مورد سوریه انتقاد می‌کنند دارای منافع ژئوپلیتیک خاصی در سوریه هستند. این کشورها تلاش می‌کنند با راه حل سیاسی مقابله کنند و آن را به شکست بکشانند.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد