نشــریــه

وبلاگ اجتماعی- مذهبی و تخصصی رسانه

نشــریــه

وبلاگ اجتماعی- مذهبی و تخصصی رسانه

رادیو رسانه امید و آگاهی

فراگیرترین رسانه الکترونیکی جهان که بیشترین تعداد مخاطب را به خود اختصاص داده، رادیوست و به جرات نیز می توان گفت که علاوه بر ایفای رسالت اطلاع رسانی، یقیناً تاثیرگذارترین رسانه در افکار عمومی نیز محسوب می گردد!

از این لحاظ می توان گفت که رسانه رادیو، منحصر به فردترین رسانه ای است که آسان ترین دسترسی را برای همه اقشار جامعه فراهم آورده و سریع ترین عملیات انتقال مطالب و مفاهیم را نیز محقق می کند!

رادیو فراتر از زمان و مکان در متن زندگی همه مردم جریان دارد و حیات خبری و اجتماعی جامعه در گرو نقش آفرینی های رادیو شکل می گیرد و بهیچوجه نمی توان رادیو را از اقلام ضروری زندگی نسل های گذشته تا امروز و تا آینده حذف کرد!

رابطه عاطفی مردم با رادیو به اندازه ای فراگیر و تمام شمول است که گاهی خواب و بیداری آنان به رادیو اتصال می یابد و می توان گفت که رادیو مونس تنهایی افراد در غالب ساعات شبانه روز شده و شنونده، در متن مطالب مسموع از رادیو زندگی می کنند و اصطلاحاً ایستگاه دریافت های ذهنی آنها روی مراکز فرستنده رادیویی تنظیم شده و شخصیت رادیدیی پیدا کرده اند!

نمی توان انکار کرد که هرگز تلویزیون نتوانست با همه هزینه هایی که می کند و با تمامی جذابیتهایی که دارد، تا جائیکه حتی در حد جعبه جادویی نیز تعبیر شده است، جای رادیو را گرفته و یا از مخاطبان روزافزونش بکاهد!

جالب است گفته شود که رادیو یکی از کم هزینه ترین رسانه ها در حوزه رسانه های دیداری و شنیداری و نوشتاری است و این در حالیست که بیشترین سرمایه گذاری اطلاعاتی و خبری از طریق رادیو در مخاطبان انجام می پذیرد!

یکی از مهم ترین نکاتی که ذهنها را بخود جلب می کند و در نظرسنجی ها حرف اول را می زند، قدرت برنامه های رادیویی در جلب رضایت مردم و اصرار آنها بر استمرار برنامه های موفق رادیویی است که به ضرس قاطع می توان گفت که مردم بهیچوجه از استمرار و حتی تکرار برنامه های رادیویی اظهار خستگی و دلسردی نمی کنند!

علیرغه همه تبلیغات، با صراحت می توان مدعی بود که جاذبه بسیاری از برنامه ها از جمله سرودها و طنزها و قصه ها و غیره، به مراتب از رویت تلویزیونی بیشتر است و باورپذیری و همزادپنداری مخاطب با رادیو قابل مقایسه با همراهی تلویزیونی نیست!

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد